קטגוריות
בלוג

טיפים לצילום סלפי עירום – Expose Yourselfie

איך לצלם צילום עירום עצמי – סלפי – בצורה הטובה ביותר? טיפים מסטודיו אקספוז לרגל תחרות Expose Yourselfie לצילומי סלפי עירום של הגולשים.

תחרות צילום עירום עצמי בסטודיו אקספוז - סלפי עירום, Expose Yourselfie
תחרות צילום עירום עצמי בסטודיו אקספוז – סלפי עירום, Expose Yourselfie

תחרות צילומי עירום עצמיים – Expose Yourselfie  של סטודיו אקספוז בעיצומה. אני מקבל מדי יום תמונות ששלחתם ונהנה מההתרגשות וההשתתפות. חלקכם שיתפתם אותי בהתלבטויות ובנסיונות להוציא תמונה טובה. זה לא קל לצלם עירום, וקשה אפילו יותר לצלם ולדגמן בו זמנית. הנה כמה טיפים ממני, בדרככם לסלפי המושלם 🙂

  • mirror mirror on the wall – ראי ראי שעל הקיר, מי הסלפי המהמם בעיר? ניחשתם נכון, הטיפ הראשון שלי – השתמשו במראה! על אף שהטלפון מאפשר לכם מצב צילום עצמי כשהמצלמה החזיתית מופעלת כך שאתם יכולים להסתכל על המסך, עדיפה בעיני האפשרות של שמוש במראה כיוון שכך נוח יותר לראות את כל הגוף, את התנוחה, ורק אז להשתמש במצלמה כדי לבנות את הפריים.
  • mirror mirror on the floor – אם יש לכם מראה גדולה וניידת, זה אפילו יותר טוב! מגוון האפשרויות שלכם גדל, כולל היכולת לבחור מהו הרקע (שלא כמו במראה קבועה בה הרקע הוא בהכרח הקיר שמאחור) וכולל האפשרות לצלם בגובה אפס, גובה הרצפה (מתאים לצילומי ישיבה, שכיבה, כריעה…). אם יש לכם מראה ניידת – היו יצירתיים ונצלו את זה!
  • אור! האור הוא המרכיב החשוב ביותר בצילום עירום אמנותי. מכיוון שאתם לא בסטודיו וכל מה שעומד לרשותכם הוא מכשיר סלולרי פשוט, הנה מה שאני מציע: ראשית, כבו את הפלאש של הטלפון. אין גרוע ממנו לצילומי עירום. שנית, במידת האפשר נסו להשתמש באור כיווני, כזה שלא שוטף את כל התמונה אלא מגיע מהצד, ואולי אפילו מאחור. אור כיווני הוא כזה החודר לחדר מהחלון למשל או מדלת מרפסת. אם תעמדו בפרופיל לאור הזה, הגוף יואר בצורה מעניינת ולא אחידה וקוי המיתאר, כגון שרירים, חזה, קימורים, יובלטו. איך יוצרים מקור אור כיווני? פשוט מאוד, מכבים את האור הגדול שבתקרה, ומדליקים מנורת שולחן ניידת שניתן גם לכוונן לזוית הרצויה
  • טיזינג… לפעמים ההתגרות באה דוקא בהפוך על הפוך. אל תמהרו לצלם את התמונה החושפנית ביותר. העדיפו התגרות, משחק של חשוף ונסתר (או אור וצל, זוכרים?), חפשו את החלקים היפים בגופכם ונסו לעבוד איתם, להתמקד בהם, להבליט אותם. הביטו על עצמכם בתנוחה חזיתית לגמרי. כעת שנו מעט תנוחה על ידי הסטה של יד, כיפוף של רגל, סיבוב קל של הגוף… עולם ומלואו של לחשוף ולהסתיר… להבליט ולהצניע. נסו להיות מקוריים וקראו תיגר על המובן מאליו.
  • זמן ואוירה נכונה… צילום עירום הוא לא one shot, אלא תהליך. תפנו לעצמכם זמן, תוודאו שיש לכם פרטיות, תחשבו על רעיונות (למשל פריטי לבוש כמו גרביונים, בייבי דול, מסיכה וכו'…) ואולי גם תציצו ברשת לקבל השראה. מוכנים לצלם? כעת מתחיל הקטע המעניין באמת. עם כל קליק אתם מגלים עוד משהו על עצמכם ועל גופכם. היציבה, התנוחה, התגובה לאור, ההשפעה של כל תזוזה על המראה הכללי… תמשיכו להתנסות, לגוון ולהוציע מעצמכם את הפוטוגניות – היא שם! זכרו שהבסיס לצילום עירום מוצלח הוא בראש וראשונה state of mind או באמירה קצת יותר עכשוית – לדעת לשחרר ולעוף על עצמכם קצת… למה לא?
  • לכו על בטוח. רוצים להיות רגועים ששום דבר רע לא יכול לקרות אחרי שצילמתם את התמונות? צלמו אותן באופן בטוח. השאירו את הפנים מחוץ לפריים, או השתמשו במסיכה, או במשחקי אור וצל שמסתירים את הפנים, או בתנוחה / שיער שמשאירים את זהותכם חסויה. אני הראשון שיספר לכם שצילום עירום זה דבר כיף, מרגש ומשחרר, אבל אני גם רוצה שהצילומים הללו ישארו לכם כחויה טובה ולא יגרמו לסיבוכים כמו דליפה לרשת. את התמונות שתשלחו לתחרות – שלחו ללא פנים. באפשרותכם גם לבקש ממני להסתיר סימנים מזהים נוספים כמו קעקועים, סימני לידה וכדומה.

אתם עוד כאן?? רוצו לצלם 🙂
שלכם, רון
לצפיה בגלריה Expose Yourselfie המכילה צילומי עירום עצמיים של משתתפי/ות התחרות לחצו כאן